Buna from a Branding Perspective
بنى من وجهة نظر هوية تجارية

As international design and branding consultants we appreciate the need for local organisations to best meet the challenges of globalisation which demands the survival of the fittest. We were therefore very interested to help develop the concept and branding of the Building Nation (Buna) initiative.

To realise the objectives of the initiative, we utilised our multi-disciplinary team to create a distinctive, memorable brand strategy, communication and architecture concept to support the ideas behind the initiative.

We are particularly interested in emerging markets such as Syria where we can work with companies that understand the importance of maintaining their national identity as a distinctive unique attribute while embracing best contemporary international practices at the same time.

The development of Buna has required the latest approaches in promotion and marketing to create a strong platform for local building industry establishments to stand high among fierce international competitors looking for new emerging markets.

Our international strategic branding and architectural design activities cover a range of countries and cultures where we draw from relevant latest knowledge, thinking and experience from highly competitive markets such as the UK, Europe and US.

We believe in the importance of understanding and optimising the expertise and knowledge of local consultants, contractors and suppliers to meet the special needs and aspirations of their market.

The potential of the Syria is recognised and so is the importance of its national identity, style and culture, and we have great confidence that Buna has a key role in maintaining the status of Syria as a major building nation.


Clive Woodger
Managing Director
SCG London
www.scglondon.com

بحكم كوننا مكتب استشاري متخصص في مجال التصميم المعماري وتطوير العلامات التجارية فإننا نقدر حاجة المؤسسات المحلية لمواجهة تحديات العولمة التي تتطلب بقاء الأفضل، ولهذا السبب فقد كنا مهتمون كثيرا بالمساعدة في تطوير فكرة و هوية مبادرة الوطن البنّاء (بنى).

لتحقيق أهداف المبادرة، قمنا باستثمار طاقات فريق عملنا المتعدد الخبرات لابتكار الطرق المناسبة لتنمية افكار المبادرة وتحديد هويتها التجارية والمعمارية.


ان اهتمامنا ينصب بشكل أساسي على الأسواق الناشئة كالسوق السوري حيث يمكننا العمل مع الشركات التي تقدر أهمية المحافظة على هويتها الوطنية بالتوازي مع اعتمادهما على أفضل التقنيات العالمية الحديثة.


إن تطوير مبادرة بنى قد تطلب استخدام أحدث اساليب العرض والتسويق لخلق قاعدة قوية للقطاع البناء المحلي ليستطيع من خلاله أن يكون منافسا قويا في سوقه المحلية.



إن نشاطاتنا المتعلقة باستراتيجية العلامة التجارية والتصميم المعماري تغطي مجموعة من البلدان والثقافات المختلفة والتي نتزود منها بالمعرفة وطريقة التفكير والخبرات المختلفة، ومنها أكثر الأسواق تنافسية مثل السوق البريطاني و الأوروبي و الأميركي.


كما أننا نؤمن بأهمية فهم و تطوير خبرات و معرفة المستشارين المحليين و المقاولين و الموردين لتلبية طموحات واحتياجات أسواقهم.


إن إمكانيات سوريا معروفة لدى الجميع و كذلك أهمية هويتها الوطنية وثقافية، ونحن نشعر بأن مبادرة بنى لها دور رئيسي في المحافظة على مكانة سوريا الهامة كوطن بنّاء.



كلايف وودجر
مدير إداري
مجموعة الدراسات الاستراتيجية لندن
www.scglondon.com

Daaboul Industrial Group Dar Al Handasah Fouad Takla Company NAA Group SCG London